sobota, 5. julij 2008

Lunette - Menstrualna skodelica




Marsikdo bo rekel...WTF?!?!

No, jaz sem si jo kupila :) Seveda sem prevelik firbec, da bi izpustila kaj takega :D 
Je ”skodelica” za zbiranje menstrualne tekočine. Vstaviš si jo v nožnico in uživaš...po max 12 urah sprostiš vakuum in jo daš ven. Izliješ menstrualno tekočino, jo umiješ in vstaviš nazaj. Sliši se easy... :)
Izgleda pa takole: 

Na voljo imajo dve velikosti...jaz sem se odločila za večjo (ki bi naj bila za ženske po 20 letu in za tiste, ki že imajo spolne odnose). Moram priznat, da zadeva ni tako mala, kot izgleda.

No, jaz sem jo ta mesec že preizkusila pa zaenkrat nimam ravno najboljših izkušenj. Nekak me je zadeva ”tiščala”. Sem se pa odločila, da ji še dam priložnost, saj ni bila tako poceni, da bi kar obupala. Če se mi jo pa uspe navadit, bom pa zelooo vesela, saj sem že naveličana vložkov (tamponov tako ali tako skoraj ne uporabljam).

Takole bi se jo naj zložilo in vstavilo:

Kaj pa ve? Ste si jo že kupile, preizkusile? Ima katera kakšen nasvet, kako se jo čimhitreje navaditi? ....

32 komentarjev:

Anonimni pravi ...
Skrbnik spletnega dnevnika je odstranil ta komentar.
Haro pravi ...

zanimivo tole

Foka pravi ...

Hmmm... že slišala za tole zadevščino... kolk mililitrov pa drži ta skledica? Ker 12 ur mi je kar dolgo obdobje, jst bi si menjala vsaj tako pogosto kot tampone, torej na 3-4 ure... Ravno komot pa res ne zgleda vse skupaj :)

Spela pravi ...

@Haro: ja, res je zanimivo. Pa baje obstaja ta zadeva že zelo dolgo, ampak jo je izrinila reklamna propaganda vložkov in tamponov...

@Foka: Ta velika drži 30 ml. To je full veliko, saj sem nekje prebrala, da bi naj ženske med celotno menstruacijo izgubile nekje okrog 80 ml ”krvi”.

Zvita T.v. pravi ...

Hm, saj sliši se OK in vse.. ampak povej mi, kako boš to uporabljala ko ne boš doma, ko boš nekje zunaj? Boš šla na stranišče, kjer ni umivalnika na stranišču ampak v prosotru pred straniščem, za teboj pa vrsta finih damic? izpraznila kar pred njimi?
Če nisi doma, je pač stvar mal nerodna za moje pojme. Za doma ga pa ni čez komot.. tako da je tud doma ne bi uporabljala. Čim manj tiščanja :)

Spela pravi ...

@zvita.t.v: sama tega še nisem prakticirala...sem pa brala po raznih forumih, kako to punce izvajajo. Zadeva se sliši preprosto. Zraven imaš plastenko vode (jaz jo imam ponavadi vedno zraven), pa dobijo se dezinfekcijski robčki (firma lunette). Se pravi...daš zadevo ven, zliješ ven ”kri”, očistiš s robčkom in splahneš z vodo. Vstaviš nazaj. Simpl ko pasulj :D

Kar se tiče tiščanja...taka je zaenkrat moja izkušnja. Druge uporabnice (po prebranem sodeč) nimajo nekih problemov in jim je prav fajn, ker se lahko greš tudi kopat s tem in športaš lahko in vse :)
Zdej pišem tako, kot da mi plačajo reklamo :D

Anonimni pravi ...

Predlagam, da zanosiš, pa bo mir vsaj za 1 leto ;)

Anonimni pravi ...

Pozdrav od zadovoljne uporabnice :)

Skodelico uporabljam približno eno leto (Mooncup, skoraj ista, naročila iz UK) in ne bi več šla nazaj. Moje nestrokovno mnenje je, da te tišči zato, ker je prevelika. Ko sem kupovala Mooncup, je bil kriterij za izbiro večje/manjše skodelice porod oz. starost (nad 30 let) in ne spolni odnosi. Res gre za dve različni znamki, pa vendar...

Glede količine - pred praznjenjem še nikoli ni bila polna, čeprav sem jo praznila tudi po 12 urah. (Šele z uporabo skodelice vidiš, kako malo "krvi" v resnici izgubiš.) In tu je tudi delni odgovor na vprašanje o "nerodnosti uporabe". Preprosto počakaš na primerno mesto, saj tvoje zdravje medtem ni ogroženo (kot npr. pri tamponih).

Nasveti? :) Potrebuješ kakšne tri do štiri cikle, da jo popolnoma "obvladaš" in ji zaupaš. Če je pravilno vstavljena (in tisti "trakec" dovolj prirezan - jaz sem kar celega), je ne čutiš.

Še kakšno vprašanje? :)

Katja pravi ...

Ej, hudo. Tole bo pa za probat. Počakam še en mesec na Špelino novo poročilo, potem pa v akcijo. :)

Zanimivo, da zadeva ni bolj razširjena, očitno imajo tamponi in vložki res monopol. :)

Anonimni pravi ...

No takle je pa pr men. Ko sem jst tole reklamo po mailu dobila sem bla ziher da je fora, ker se mi je zdelo noro, da bi 12 ur bila ta kri dejansko v tebi,... ko pa pravjo da je to moznost za vnetje - bla bla bla in da je boljs cimpogosteje menjat - pa naj bodo to tamponi, vlozki,... pol sem brala veliko komentarjev in vse so/ste ble ful navdusene,...sam nekak se nimam neke vlke zelje po tem , no... Sicer pa sej nikoli ne reci nikoli. J

Anonimni pravi ...

easyriderka, tampone je potrebno menjavati tako pogosto zato, ker poleg tekočine vpijejo še vso ostalo "floro in favno", ki je ne bi smeli. Takole, čisto laično in nazorno povedano, tekočina na vložku kmalu razvije precej neprijeten vonj. Kako je s tamponi, sem že pozabila. Tekočina v skodelici pa se tudi po 10 urah temu vonju ne približa, iz česar bi sklepala, da se z njo še nič ne "dogaja". Ampak to je le moje laično mnenje. Fino bi bilo slišati kakšno strokovno mnenje. (Kolikor sem pred kakšnim letom brala po spletu, si strokovnjaki niso enotni, načeloma pa se strinjajo, da so skodelice varnejše od tamponov. Da o okoljskih vidikih sploh ne govorimo...)

Prve odzive mi je pa fino brati :) Sama sem bila tako radovedna, da sem morala poskusiti. Ampak šele po pol leta, ker me je bilo prej strah vstavljanja. ;)

Anonimni pravi ...

meni se postavlja eno samo veeelllikkkoooo vprašanje pri vsem tem : kaj pa higiena pri nenehni uporabi?????????? za mene je varno samo razkuženo s prekuhavanjem!

Spela pravi ...

Prekuhaš jo (jaz pišem samo iz prebranega) ob koncu uporabljanja in po želji tudi na začetku drugega cikla.

Drugače pa jo umivaš z vodo. Ali dezinficiraš s posebnimi robčki.
Verjetno je silikon tak material da je odporen na take stvari.

Sicer pa malo smesno, ampak tudi malo realno. MOškega spolnega organa tudi ne razkužimo in prekuhamo prej, a ne? :D :D :D

Anonimni pravi ...

;) To maš pa tudi prav ja! :D

Anonimni pravi ...

Tudi jaz že nekaj časa razmišljam o tem. Kje si pa jo kupila? In kolikšna je bila cena?
Pri meni je tako, da vložki zaradi telesnih aktivnosti niso najbolj praktični, tamponov pa ne maram preveč. Kako pa vstaviš to zadevo"? Oziroma še "huje": kako jo dobiš ven?

LP, Kaja

Unknown pravi ...

Jaz sicer skodelice se nisem probala, jo bom pa po vsem prebranem definitivno nabavaila, ker vlozki in tamponi tudi niso ravno poceni.

Me pa zanima, kako je z uporabo ponoci (a se ti v lezecem stanju kri ne izlije ven iz skodelice po celem kanalu???).

Za dezinfekicjo vsega mogocega jaz vedno uporabljam tekocino antimikrobs in bi jo verjetno uporabljala tudi za skodelico.

Spela pravi ...

@Kaja: Kupila sem jo v DM-u, cena je pa okrog 30€ (mislim, da 31). Vstaviš jo tako, da jo prepogneš, kot kaže ena slika v postu in jo potisneš noter. Ni treba, d aje tako globoko, kot tampon. Ven jo daš pa tako, da greš s prstom noter, pritisneš, da popusti vakuum in jo nato nekak poskušaš zložit in dat ven. Težko je razložit :)

@Sasa: pravijo, da se tekočina ne izlije ven, ker to prepečuje vakuum ki ga ima skodelica. Sem se že jaz to spraševala.

Anonimni pravi ...

Tudi jaz jo imam že nekaj časa in je fantastična. Žuli te 100% zato, ker je prevelika. Tudi mene je hotela prodajalka v DM nasrat, da moram kupiti večjo, ker sem starejša od 20 let. K sreči pa sem že prej dovolj prebrala o tem, da sem vedela, da je tavelika za tiste, ki so že rodile.
Tudi jaz sem skoraj v celoti odrezala pecelj in je sedaj bolj udobna. Poskusi najprej s tem, če pa bo vseeno tiščala, boš verjetno morala kupiti manjšo.
LP Urša

Anonimni pravi ...

Špela, mesec je ponovno naokoli. :) Si se že navadila nanjo?

Meni se zdi super in dvomim, da bom šla še kdaj na tampone.

Anonimni pravi ...

ojebemti! uboge babe, s cim vas matrajo... vakumski blutsauger... isuse... :)))))))))))))))))

Anonimni pravi ...

kako se to ven spravi? a se ne zlije, ce je postopek tak, kot pise v navodilih?

Anonimni pravi ...

Hejla!
Jaz imam m. skodelico od Lunnette približno tri mesece. Moram povedat da mi je super, vendar mi zadnja dva cikla malo nagaja, saj mi "pušča", tako da nujno še dnevni vložek poleg. Ampak to je verjetno moja napaka, saj se še učim uporabe. Jah je pač tako, da lahko treniram samo nekaj dni na mesec. ;)

Za vse tiste, ki se sprašujete kako je s higieno in podobno:
- poleg skodelice dobite vrečkico iz blaga, kamor shranite skodelico, ko je ne uporabljate.
- robčki ki se dobijo od firme Lunnette so dezifenkcijski, tako da odstrani bakterije. Jst jo rajši prekuhavam na dva dni, ali pa vsaj ob koncu in začetku uporabe. Vmes jo perem z hladno vodo po vsaki zamenjavi.
- časovno se sliši 12 ur dosti, vendar lahko iz lastnih iskušenj povem, da je v 12 urah NISEM uspela napolnit, pa imam dokaj močno krvavitev. ;) Prav tako nisem imela nobenih težav v 12 urah, ker stranski učinki praktično niso možni. Plus je tudi v tem, da če si odsotna recimo celi dan, ne rabiš skrbet za menjavo.
- nožnična vlažnost ostaja in je ne izsuši, kot to nardijo tamponi.
- vložki sredi poletja so raj za bakterije, saj vemo: vlaga+zrak+kri=raj za bakterije, kar seveda zelo hitro vodi do vnetij...
- skodelica izgleda velika, vendar se je v telesu sploh ne čuti, ker ti pri vstavljanju "pomagajo" vaginalne mišice, ki skodelico "spravijo" na "pravo" mesto. Na začetku je dobro tisti pecelj še pustiti dokler se je ne navadiš vstavljat in izstavljat. Potem pa po želji: če te moti (riba, ali štrli ven, kokerkoli) ga pač skrajšaš.
Kako točno je z velikostjo ne vem. Od Lunnette sta dve velikosti, ena malo manjša, za ženske pred 20-im oz. za šibke menstruacije, in malček večja, za ženske po 20-em in/ali če imajo močno menstro in/ali so že rodile. Mislim, da ni problem v neudobju zaradi velikosti, ampak bo verjetno tisti pecelj kriv. Nožnica se namreč zelo dobro razteguje. ;)

Ne delam reklame, ampak samo povem svoje mnenje.
Vsekakor pa je odločitev vsake posameznice, kaj kateri najbolj ustreza za uporabo med tistimi dnevi.
Zase vem, da ko se jo čisto navadim bo super.
lp,s

Matejca pravi ...

tudi jaz se javljam kot srečna uporabnica Lunettke in je res ne zamenjam več za nič na svetu :)
Sončka predlagam, ti, da pri vsakem vstavljanju preveriš če se ti je skodelica popolnoma odprla in pozicionirala v pravi položaj. to storiš tako da greš s prstom okoli skodelice in mogoče še dvakrat potegneš za pecelj, da jo postaviš v pravi položaj. Poskusi tudi z različnimi pozami, jaz vse naredim kar nad straniščno skoljko.

Unknown pravi ...

Kupila, uporabljam jo 4. dan in je ne zamenjam več. Malce težav sem imela le prvi dan z vstavljanjem, danes sem pa mal pregruntala in dobila sistem... Jst sm ful zadovoljna, ker sploh ne vem da imam menstruacijo!!! Ponoči spim lahko na hrbtu, ni se mi potrebno obremenjevat s tem da mi kaj spušča in sploh...zaenkrat vidim same pluse in bolj ne bi mogla biti zadovoljna... Zanima me pa še kako bo to izpadlo poleti, v vodi...ampak sem prepričana da ne bom razočarana. Vesela sem da je konec z vnetji zaradi tamponov, ker so mi prveč izsušili nožnico in sem bila vedno po menstruaciji vsa boga, ker me je tako peklo, vložkov pa ne maram... Tako da zdaj lahko mirno uživam v menstruaciji :) In punce, nikar predsodkov...vam bo spremenilo življenje, je vredno poskusit! Pa ne obupat, se boste hitro navadile :) Pa pomislite koliko denarja boste prihranile... :) Lp, Nina

Anonimni pravi ...

Lep pozdravček vsem.

Za menstrualno skodelico sm slišala čisto slučajno. Ko sm brskala po internetu se mi je vse skupaj zdelo malce čudno.
Danes pa vam lahko povem, da ni boljšega izuma za menstruacijo kot ta skodelica. Uporabljam jo že približno pol leta. Pri prvi uporabi sem bila skeptična in ji nisem zaupala, zato sem za "rezervo" nosila tudi vložek. Sedaj sva postali "best frendici" in je ne dam za nič na svetu.

Uporabljam Lunette ta veliko (pa še nisem rodila) in mislim, da velikost ni problem. Moj pecel je ostal takšen kot je ga nisem prirezoval. Ni bilo potrebe.

Kar se tiče čiščenja, je vse lepo napisano v navodilih, če jo prekuhaš pred in po ciklu naj bi ti služila od 5-10let. Zdej pa zračunite kolk denarja prišparaš!!!!! Ker tamponi so res draga zadeva, pa še menjat ga morš na 3-4h.

Jaz pravim:"Menstrualna skodelica je zakon!!!!"

Toplo priporočam vsem!!!

http://www.lunette.fi/si/index.php?id=67

Tule vam vse piše!

Pozdravček!

Baki pravi ...

Dobro jutro, dober dan.

Če bi me kdo opazoval pri prvi uporabi menstrualne skodelice, bi verjetno c... od smeha - gor, pa dol, pa noga sem in tja... Zdaj pa... zakon. Prav na hitro. Tampon moraš zamenjati na nekaj ur, vložke tudi. Pri skodelice mi je enako takoj ko jo vstavim in po nekaj urah. Ko sem se naučila na pravo mesto vstaviti šalčko, je res nisem več čutila. Torej - go for it.

lp Baki

Anonimni pravi ...

ojla
jst mam pa eno malo vprašanje,če mi bo kira odgovorila.stara sm 12 let in pol in nisem še imela spolnih odnosov pa me zanima kok bi jest ustavla tok "veliko" stvar, k me še pr tamonih včasih vsaj mal boli.to bi res rada nabavla,k tamponi puščajo sledove, če maš pa vložek maš pa pri sedenju občutek kot da sediš v mlaki krvi.

Anonimni pravi ...

osebno sem se že dolgo odločala ali si naj to zadevco kupim ali ne in sem si jo ravno danes naročila. naveličana sem že teh vložkov in tamponov, upam da se bom navadla :) skrbi me samo zaradi velikosti da me nebi mogoče kaj motilo oz. tiščalo, sem si namreč naročila velikost 2 lunette Diana.. hmm.. bomo videli:)

DreamerForever pravi ...

Nič čudnega, da ženske ne čutjo več moških penisov, ko pa si že skodelce notr tlačjo :P

Katja pravi ...

Oj! Jz sm si jo danes kupila, ker grem kmalu na morje in mi je ginekologinja prepovedala uporabljat tampone...pa sem prebrala vse vaše komentarje in pobrskala po spletu in morem rečt, da se govori samo dobro o tejle skodelici ;) Vam sporočim, ko jo uporabim! :)

Anonimni pravi ...

This site is really cool! I found here alot of information that I was looking for. I am really happy to be a part of This site!

Anonimni pravi ...

kupila.prvic uporabila in je packarij ko jo vleces ven.in tisci ta manjsa