petek, 9. november 2007

Zdrava (pre)hrana

Sprašujem se, kaj je zdrava hrana? Ali imate občutek, da se zdravo prehranjujete?

Ali je pomen zdravega prehranjevanja ostati vitek ali je mogoče preprečiti drugačne zdravstvene težave (npr. zamašitev žil, ohraniti zdrav želodec)?

Jaz se sicer trudim, da uporabljam t.i. zdrave stvari. Ampak, koliko od teh stvari (bio) stvari je res BIO. Oz. ali vam kaj pomenijo te oznake ”brez konzervansov”, ”brez barvil”, ”0.1% maščobe”....koliko verjamete tem zadevam? V kolikor sem uspela zasledit, je tale 0.1% pri jogurtih prevara, ker je baje potem povečana količina sladkorja in je ravno tako nezdrav jogurt. So še znani kakšni drugi (po domače rečeno) nategi? Kaj takega, kar bi morali mi - povprečni uporabniki vedeti?

Kje sem ostala...aja, da se sama trudim, da uporabljam zdrave stvari. Npr. da poskusim zamenjat belo moko s polnozrnato, pirino, da uporabljam rjav sladkor, olivno olje oz. kokosovo mast, da jeva rjav (polnozrnat) riž, kuskus...to je samo nekaj primerov. Je pa res, da nisem tako striktna in grem tudi v McDonalds, če se mi zalušta :) Pravijo, da ni zdravo pretiravat :D


Za mene osebno je zdrava prehrana predvsem dejstvo, da jem raznovrstno prehrano, da se ena stvar na jedilniku ne pojavlja vsak dan, in da jem večkrat na dan manjšo količino.
Kaj pa za vas?

Namen tega mojega posta je bilo predvsem dobiti od vas odgovore na ta vprašanja:
- Menite, da se prehranjujete zdravo?
- Kaj je za vas zdrava prehrana?
- Ali verjamete v t.i. BIO izdelke in druge napise na prehrambenih izdelkih?
- Kaj uporabljate v svoji kuhinji takega, kar naj bi bilo zdravo in kaj takega, kar ne sodi k tej oznaki?

Če bo pa kdo dodal še kak recept pa še toliko bolje :)

Pa še to...se prehranjujete po načelu te piramide?

7 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Besedo "zdrava" bi skoraj morali pisati že narekovajih, saj dandanes hrana že v samem nastanku ni čisto naravna...izpostavljena je onesnaženi zemlji in ozračju...raznim umetnim dodatkom itd. No, pa vendar...sama se trudim, da ne bi zaužila preveč maščob in sladkorjev, večinoma pogledam na embalažo koliko česa vsebuje določena vrsta hrane npr. mleko, jogurti. Kruh imam rada polnozrnat, čeprav se belemu ne morem popolnoma odreči :)
dnevno zaužijem veliko obrokov, pet sigurno, vendar so manjši obroki. No, Špela, potem pa naju ti povabiš na obisk in si pokvarim celotno varčevanje s kalorijami in maščobami, ker se "bašem" s sladkarijami.:D hehe

Verjetno pa bi veliko več lahko o tem povedal Matjaž, saj je to med drugim tudi njegovo področje :)

Matjaž Očko pravi ...

hehe... skorajda moje področje, ja.. čeprav sem že precej pozabil s faxa...

predvsem je treba paziti, da uživamo pravilno, oz. bolje rečeno hrano, ki jo telo poterbuje, predvsem pa paziti na pravilna razmerja. Vse skupaj je pravzaprav zelo logično oziroma enostavno - kemija. :)
Potrebujemo: beljakovine (mesek), vlaknine (zelenjava), žitarice (čiščenje, hranilne snovi, vlaknine, minerali itd), ogljikove hidrate (enostavni, sestavljeni sladkorji, you name it...) in tudi maščobe.
V današnjem svetu se mi zdi predvsem pomembno obdržati zdravo pamet in malce pomisliti in mogoče upoštevati znanje, ki smo ga prejeli v šoli. Govorim o zavajanju potrošnikov; olje brez holesterola? hehe, olje itak ne more imeti holesterola... rjav sladkor? prva stvar, ki so nam jo v tovarni sladkorja pokazali... in sicer, kako je umazan proti belemu :) E-ji? aahh. Samo slišijo se strašno, v resnici pa so vsi aditivi označeni z njimi. Če bi bili tako presneto strupeni, bi jih že prepovedali (stroka te zadeve namreč skrbno spremlja). Veliko večji problem oziroma bedarije je uživanje umetnih sladil (npr. Natren). Razne pičkice si to dajejo v kavo in hrano, ker nima kalorij, ne zavedajo pa se, da sladila povzročajo raka sečil in ledvic. Sladkorni bolniki pač nimajo izbire, če želijo sladko - tisti z delujočo nadledvično žlezo pa lahko izbirajo.
Zase vem, da se ne prehranjujem najbolje, predvsem uživam premalo zelenjave (mesek is the best), vendar zavedno iščem potrebne kombinacije. Če se da, se prehranjujem ločevalno, kar je precej zdravo. Če jem preveč mastno, se potem potrudim, da zaužijem dovolj celuloze (vlaknin), saj se maščoba veže nanjo. Če pojem preveč ogljikovih hidratov, potrebujem še nekaj "z lupino", da mi sčisti črevo.. itd :)
Ok, zdaj sem pa že veliko preveč napisal :)
Aja, sam še to... bio? hehe. To je isti nateg kot to, da je gensko predelana hrana strupena. Če bi otroka postavil v sterilno okolje, bi umrl ob prvi resni okužbi. Isto je s hrano. Pri napačnem, kao bio pridelovanju, je lahko večji problem kontaminacija pridelka z raznimi težkimi kovinami itd.. Mah, to je cela znanost. Ne morem kar tako poenostavit. :)

Anonimni pravi ...

Zdrava je pomoje tista hrana, ki jo telo potrebuje, da funkcionira in po kateri se dobro počuti. Nazadnje sem brala knjigo Montignacova metoda: jem torej hujšam. Marsikdo verjetno misli, še ena knjiga o hujšanju, ampak je veliko več. V bistvu sploh ne govori o hujšanju, ampak o načelih zdravega prehranjevanja. Meni je napisano všeč. Vse namreč podkrepi z dejanskimi primeri kaj določena vrsta hrana naredi v telesu, tako lažje razumeš zakaj se nam lušta sladkega in zakaj smo potem kmalu še bolj lačni. Odlično je napisano zakaj so raznorazne diete obsojene na neuspeh že od vsega začetka in pa seveda navaja kakšno hrano bi morali jesti in v kakšnih kombinacijah, če želimo zdravo telo in tudi duha.
Sama sem se nekaj mesecev trudila navajati na njegove metode in moram rečit, da je bila tudi v tistem kratkem obdobju učinkovita. Ampak je potrebno vztrajati, oz. ne! Treba je spremeniti svoje navade, če želimo dolgoročne učinke, pri tem je izguba teže, vsaj meni, drugotnega pomena. Je pa res, da sem izgubila takrat tri ali štiri kg, kar mi je tudi odgovarjalo. Ampak sem potem skrenila nazaj na stara pota in so kilogramčki že veselo nazaj na moji riti, heheh ;)
Skratka, moja načela zdravega prehranjevanja: obvezen zajtrk, čimveč polnovrednih živil, manj mastno meso samo parkrat na teden in redno uzivanje rib. Pa seveda se trudim povečati količino zelenjave in sadja, kar ni problem, oboje mam rada, pa zmanjšati na minimum (čisto se pomoje ne da) sladkarije in podobne male grehe.

Spela pravi ...

Imate zanimiva in hkrati meni blizu razmišljanja. Je pa res, da nas pri zdravem prehranjevanju mnogokrat zaveejo vsi ti napisi, če ne veš, kaj se v resnici dogaja v ozadju.
Matjaž...enkrat sledi razprava o tem v živo...da me malo poučiš kako in kaj :)

Matjaž Očko pravi ...

tanja, ja, poznam to metodo in je res učinkovita... na ta način je močno shujšal tudi Olki in zadevo tudi dodobra opisal... in popolnoma pravilno si napisala vse skupaj.
bomo še danes kakšno rekli ;)

crt pravi ...

hm, vse kar je v mejah normale je zdravo. Tudi malo Tabasca ne škodi! :)) Po moje je poleg preveč prešpricane hrane in raznih pospeševlcev in konzervatorjev, ki so vhrani, pereč problem še v eni stvari. Preprosto se premalo gibamo. Se grem stavit, da ko bodo otroci, ki so sedaj stari npr. 8let imeli v naših letih resne težave z zdravjem, saj ne vidim, nobenega več na kakšnem igrišču ali da bi tekali naokoli itd... Ko sem bil majhen ni blo dneva, da ne bi šel takoj po šoli na dvorišče, kjer smo kolesarl, se kotalkal, rolkal, se igral z avtomobilčki ali udarl kak basket al pa hokej. No. mal mojega razmišljanja, saj se imunski sistem obnavlja in krepi tudi na račun samega gibanja.

Pa še o vedno bolj napačnih McDonald's otrocih, ki jih je vedno več, bi se dalo debatirat, kar se vidi na tem, ko mi mama pravi koliko veliko hrane gre v smeti v šoli pri malici in kosilu, medtem ko smo se mi domala stepli za njo če je še kak kos ostal. Pa ne zato, ker nismo imeli, temveč zato, ker smo bolj cenili hrano in nam jo je bilo škoda pustiti. Otrokom je sedaj vrednota GSM, računalnik itd...

Matjaž Očko pravi ...

se popolnoma strinjam s črtom