petek, 28. marec 2008

Prijateljstvo

Danes sem malo razmišljala o prijateljstvu....kaj pravzaprav je prijateljstvo? Kdo je vaš prijatelj, kdo kolega in kdo znanec? Ali lahko imate prijateljev več...ali pa je morda samo vaš partner vaš prijatelj?
Pa še to...a sta lahko moški in ženska (samo) prijatelja? (govorimo o prijateljstvu oz. o najboljšem prijateljstvu)

Sama lahko rečem, da sem na trenutke malo preveč zaupljiva oseba. Včasih prehitro komu zaupam za katerega se kasneje izkaže, da ni ravno moj prijatelj.

Pravi prijatelji pridejo k nam, če smo srečni in če jih povabimo, a če smo nesrečni, pridejo sami. (Tevtrast)
Ugotavljam pa zadnje čase tudi to, da so tukaj še taki...ta pravi prijatelji. Ki ti priskočijo na pomoč takrat, ko jo rabiš, in ki so s tabo tudi takrat, ko si dobre volje.

Najpomembnejša stvar, ki jo morem storiti za svojega prijatelja, je, da sem mu preprosto prijatelj. Nimam bogastva, ki bi mu ga podaril. Če ve, da sem srečen, ker ga ljubim,ne bo pričakoval drugega. Mar ni prijateljstvo zaradi tega božansko? (Henry David Thoreau)

Koliko ljudi pridobi vaše zaupanje? Ste taki, da zaupate skoraj vsakomur in se potem (lahko) opečete ali ste bolj nezaupljivi...in šele čez čas ljudi pridobijo vaše zaupanje?
Jaz sem (za moje pojme) preveč zaupljiva oseba in potem me to tepe. Pa OK...se ne sekiram, ker dam ponavadi vsakomur priložnost. Se potem izkaže, kdo to ceni in kdo ne...

Prijateljstvo ne kritizira v uri nesloge. Preprosto sprejme prijatelja v objem in pravi: Ničesar ne zahtevam, ničesar ne presojam, tukaj je moje srce: nasloni se nanj in se spočij! (Malvidia von Meysenburg)

Pa še moja definicija prijateljstva (tudi vaša je dobrodošla)...prijatelj je zame nekdo:
----- na katerega se lahko zanesem,
----- ki me nasmeji,
----- ki me pokliče ”kar tako”
----- ki ima zame pripravljeno ”ramo”, če se moram razjokat,
----- ob katerem sem lahko tudi tiho...ampak samo sem,
----- ki me sprejema takšno, kot sem,
----- s katerim sem lahko sproščena,
----- s katerim, se lahko pogovarjam...včasih ure in ure, všasih pa je dovolj samo nekaj besed,
----- od kogar pričakujem tudi odkrito kritiko,
----- kateremu lahko zaupam VSE :)
Verjetno bi se našlo še nekaj alinej, pa naj bo zaenkrat dovolj. Me prav zanima, kakšne bodo vaše :)

O prijateljstvu bi se dalo še veliko napisati...ampak naj bo za danes dovolj.

Mojim prijateljem (kdo pa ste, pa tako sami veste) pa samo še tole:

PRIJATELJSTVO
Bina Štampe Žmavc

Prijateljstvo se
prijateljev dotika,
od mezinca na nogi
do besede z jezika.

Zato boža in hrani
in nikoli ne pika,
s prsti počeše lase
nežnejše od glavnika.

Pravo prijateljstvo
gore premika,
ne more biti vprašaj,
je le klicaj ali pika.

Prijateljstvo se rodi,
se smeji in mežika
kot čudežno sonce
izpod dežnika.

Prijatelj je zato
najlepša oblika sveta,
ker jo naslika srce
in se dotika - vsega!

6 komentarjev:

Anonimni pravi ...

hej prijateljica!

To si pa tako lepo napisala in lahko rečem, da se kar strinjam s teboj in s tvojo definicijo prijateljstva. Pa še tole bi dodala...Redko ti pride na pot človek, ki se ti že v prvem trenutku, ko ga slišiš, vidiš, zazdi, da se poznata že celo življenje...Človek, ki ti je nekako podoben, te razume in te začuti v trenutku... Vem, da
me razumeš.
Vse, kar si mi lahko dala, je tvoje prijateljstvo in upam, da ostane za vedno. hvala!

Anonimni pravi ...

Mogoče pa je pes tisti, ki je še najboljši približek vseh definicij.

Anonimni pravi ...

"Definicija" prijateljstva je za današnje čase rahlo utopična, ker hiter tempo življenja onemogoča stik, ki je potreben za kvaliteten odnos med ljudmi. Poleg tega pa je vedno več ljudi preobremenjenih z željo po ugajanju in perfekcionizmu, ki počasi izpodjejda korenine vezi, ki se je stkala med dvema ali več osebami. Zaradi slabega stika in nezaupljivosti tudi odnos ni povsem iskren in odprt - pa ne mi očitati negativizma ali črnogledosti ;), pač nekako sem želela na splošno ovrednotiti pojem prijateljstva...Dejstvo je, da je pravih prijateljstev vedno manj...zato ste pa tisti, ki ste v našem življenju, toliko bolj pomembni in cenjeni :)))

Spela pravi ...

@Uka: hvala enako :)

@Mateja...si se dobr izmazala na koncu :D

@Uros: hmm...pes. No ja...jaz sem govorila o tistih prijateljih na dveh nogah, ki lahko govorijo :)

Anonimni pravi ...

Vem kaj si mislila, a tistih vsaj po definiciji ni. Namreč kako si lahko prepričan, da je nekdo prijatelj in te ne bo v nekem trenutku zaje**. Verjemi, da te pes ne bo. Zakaj so prijatelji takšni kot so, pa je definirala Mateja.

Anonimni pravi ...

Jaz pa najdem svojega NAJBOLJŠEGA prijatelja v svojem možeku :D No, pa še odgovor na tvoje vprašanje, ali sta lahko moški ali ženska samo (najboljša) prijatelja? Pomoje je to bolj izjema kot pravilo. Osebno takih primerov ne poznam, bolj pa mi je možna varianta, da sta moški in ženska kolega, prijatelja, morda celo dobra prijatelja, o najboljših bi pa pomoje težko govorili.